Termékek Menü
0

Vásárlási és szerződési feltételek

Weboldal látogatója (továbbiakban: Felhasználó) a Weboldalhoz való hozzáféréssel, illetve a Weboldal használatával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a következőkben ismertett Általános vásárlási és szerződési feltételeket.

 

Ügyfélkör:

 

Cégünk Magánszemélyeket NEM szolgál ki. Kizárólag cégeket, közületeket, egyéni vállalkozókat áll módunkbank kiszolgálni. Amennyiben a regisztráció személynévvel történik, akkor cégünk azt automatikusan úgy értelmezi, hogy a regisztrált személy egyéni vállalkozó aki adószámmal rendelkezik vagy annak megszerzése folyamatban van és aki saját üzleti tevékenységi körében kíván vásárolni -az az nem fogyasztó. Amennyiben egy ellenőrzés során kiderül hogy a személynévvel regisztrált ügyfél nem egyéni vállalkozó, 50.000Ft külön kezelési díjat és a forgalmazott termékek 30% értékéig kiskereskedelmi árkiegészíttést köteles fizetni.

NEM szolgálunk ki olyan cégeket sem, amelyekről tudomásunkra jut, hogy a vezetőik nem tisztelik az állatokat vagy profit célú állatkísérleteket folytatnak.

 

Minimális rendelési érték

A webáruházban a minimum rendelési érték: nettó 150.000Ft.

 

Kizárólag ezen érték feletti rendeléseket van módunkban teljesíteni.

 

Szállítás

 

A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal, MPL, DPD stb. történik. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

 

Szállítási díjak Magyarországra :

 

Banki utalás esetén: nettó 4 euró - CIB Bank áfolyama szerint, de kevesebb mint nettó 1000 Ft

 

30 Kg felett vagy Külföldre, - értéktől függetlenül - csak előzetes árajánlat alapján tudunk szállítási ktg kalkulálni. Küldföldi címre megrendelést webáruházon keresztül nem áll módunkban felvennni.

 

Figyelem! a termék tömegét rendszerünk nem képes automatikusan kalkulálni ezért 30 Kg feletti rendelés esetén egyedileg módosítjuk a szállítási költség sort a rendelésvisszaigazoláshoz küldött proforma számlán

 

A termék kiválasztása

 

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Amennyiben bármilyen további kérdése felmerül a termék kapcsán, a Lasernetworks Kft. hétköznapokon 9.00 és 13.00 között telefonos segítségnyújtást biztosít - 0036-1-4454129 telefonszámon, hogy teljeskörű termékinformációt nyújtson vásárlói számára .

 

Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

 

A rendelések feldolgozása

 

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

 

Ennek egyik oka, hogy a rendszer csak bizonyos időszakonként frissul, nincs tökéletes szinkronban a szállítók raktárkészletinformációival. Ezért a szállíthatóságot és a rendelés egyéb körülményeit manuálisan kell ellenőríznünk.

 

Rendelések visszaigazolása nélkül a vásárlási szerződés nem jön létre.

 

 

A webáruházban rendelt termék rendelése visszaigazolása nélkül a vásárlási szerződés nem jön létre.

 

Vásárlói szerződés létrejötte:

Amennyiben viszont az ügyfélszolgálat visszaigazolja a rendelést, a visszaigazolással egyidőben a

szállítási határidők is visszaigazolásra kerülnek. Bankkártyás fizetés esetén az ügyfél 4 órán belül jelezheti, hogy nem elégedett a

visszaigazolt szállítási idővel és kérheti a rendelés törlését. Amennyiben az ügyfél a banki utalást választja fizetési módnak, akkor a rendelés visszaigazolást díjbekérő kíséri és az eladó által vállalt szállítási idő megjelölésével. Amennyiben a díjbekérővel egy levélben megadott szállítási idő megfelel a vásárlónak, a fizetéssel, mint ráutaló magatartással tudja elfogadni az ajánlatot. Ekkor jön létre az eladó és a vevő közötti vásárlói szerződés.

 

Szállítási határidők: Az eladó a rendelési visszaigazolásban megadott szállítási határidőket munkanapokban adja meg, amelybe nem tartoznak bele a nemzeti ünnepek, pihenőnapok, szabadnapok illetve a Szombat és Vasárnap semmilyen esetben sem tartozik bele, még akkor sem, ha az egyébént valamilyen okból kifolyólag munkanapnak számítana. A szállítási határidő kalkulációjának első napja:

- bankártyás fizetés és halasztott fizetési kondiciókkal rendelkező ügyfelek esetén a rendelés visszaigazolást követő első munkanap - banki előreutalás esetén a banki utalás bankszámlára érkezését követő első munkanapon .

 

Szállítási kötbér - Szállítási határidők garantálása:

Az alábbi feltételek szerint a vevő esetlegesen akár bruttó 10-50.000Ft/ nap késedelmi kötbér kifizetésére jogosult az alábbi feltételekkel és az alábbi kötelezettségek vállalása esetén.

 

Az eladó az általa visszaigazolt és a vevő által elfogadott szállítási határidők tartására

önkéntesen és SZÁLLÍTÁSI KÖTBÉRT VÁLLAL bizonyos feltélek megléte és bizonyos vevői kötelezettségek vállalása esetén. Az ÖNKÉNTES szállítói kötbér számítás alapja a vállalt szállítási határidő utolsó napját követő első munkanappal kezdődik és kizárólag azt követő munkanapok számával nő (szombatokat és vasárnapokat semmiképpen nem számítva azokhoz) és addig a napig tart amíg az áru leszállításra nem kerül, de a leszállítás napja már nem számít bele. A szállítói kötbér számítás alapja minden esetben a késedelmet szenvedett áru értéke, azaz nem tartozik a szállítási kötbér kalkuláció alapjába azon termékek értéke, amelyek a vállalt határidőre időben leszállísra kerültek.

 

Az önkéntes szállítói kötbér mértéke

a késedelmet szenvedett áru értékét alapul véve

bruttó 2 millió forinting bruttó 10.000Ft/nap,

bruttó 2 millió forint és bruttó 4 millió forint között, bruttó 15.000Ft/nap

bruttó 4 millió forint és bruttó 6 millió forint között, bruttó 40.000Ft/nap

bruttó 6 millió forint felett, bruttó 50.000Ft/nap

 

de minden esetben maximum a késedelmet szenvedett termékek rendelési értékének 3%-nak erejéig, a vállalat határidő követő első nap és leszállítás napját megelőző nap közötti munkanapokra vonatkoztatva.

 

Értelmezést segítő példa: rendelési érték bruttó 8000.000 Ft. A banki utalás beérkezésének a napja hétfő. A díjbekérőt kísérő visszaigazolásban szereplő 2 munkanapos szállítási határidő vállalása esetén a várható szállítási idő szerda. Amennyiben valamelyen előrenem látható okból következően csupán a következő hét szerdán történik a valós leszállítás, akkor a következő szállítói kötbér kifizetésére jogosult a vevő:

A kifizetés alapjául szolgáló napok száma, a vállalt szállítási napot követő első nap és a valós szállítási napot megelőző nap közötti munkanapok száma, példánk esetében - csütörtök, péntek, hétfő, kedd.Azaz ezen példa esetében az ügyfél jogosult bruttó 200.000Ft kifizetésére.

Szállító kötbér kifizetésének határideje:

A igénylési minden felételnek megfelelő és előírt nyilatkozatokkal és dokumentumokkal kísért igénylés írásbeli benyújtását követő 60 napon belül kötelezett a kötbér megfizetésére.

Szállító kötbér kifizetésének feltételei:

A szállító kötbér kifizetésének alapvető feltétele, hogy a vevő a kötbér kifizetésének fejében olyan kötelezettséget vállal, hogy

a megrendelés kapcsán kizárólag legmagasabb szintű visszajelzéseket publikál az eladóról - minden 3. fél számára elérhető felületen, kiemelten tekintve az árösszehasonlító oldakalat (pl. arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu stb.), közösségi oldalakon és felületeken (Pl. facebook, twitter stb.), és egyéb 3. fél által elérhető felületeken (weboldal, újság stb.), vagy bármilyen kommunikációs felület (email, telefon stb.), illetve kötelezettséget vállal arra is, hogy a megrendelléssel kapcsolatos minden információt, különös tekintettel a késedelmes szállításra vonatkozó információkat bizalmasan kezelik, és az eladó megfelelő felhatalmazással ellátott képviselőjének világos és kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül semmilyen harmadik személynek nem hozzák tudomására vagy vele nem közlik. Egyúttal a vevő kötelezettséget vállal arra hogy a 3. fél felé a késedelemről nem ad semmilyen információt 3. fél felé, és a szállítással kapcsolatos minden információt titokként kezel, és arról azzal kapcsolatosan 3. felé semmilyen információt nem ad - leszámítva az adatkérésre jogosult hivatali szerveket. A vevőnek kötelezettséget kell vállalnia, hogy amennyiben a fenti kötelezettségvállalásának nem tesz eleget, a kifizett kötbér ötszörös (5x) összegét visszafizeti az eladónak az igénylést követő 8 napon belül. A vevőnek kötelezettséget kell vállalnia, hogy a kötbér kifizetésének fejében vállalja az eladó jó hírnevének megőrzését és lemond minden további panaszról és követeléséről.

 

Szállítói kötbér igénylésének módja:

A szállító kötbér kifizetése nem automatikus és egyrészt eladó oldalán felsorolt feltételektől függ másrészt egyes esetekben a vevői kötelezettségvállalások függvénye.

Egyszerűsített kötbér igénylés:

Bruttó 40.000Ft értékig - egyszerűsített kötbér igénylési folyamaton keresztül igényelheti az ügyfél a kötbér kifizetését.

Emailben is elegendő az igénylést elküldenie és nem kell mást tenni, mint kiszámláznia a kötbért a Lasernetworks Kft. vásárlási és szerződési folyamatára hivatkozva.

Nagy értékű kötbér igénylés:

Bruttó 40.000Ft érték felett minden esetben az ügyfélnek tértivevényes postai úton - írásban kell igényelnie a kötbér kifizetését és mellékelni kell a kötelezettségvállalását nyilatkozat formájában a következő tarlmi elemekkel:Az igénylésnek tartalmazni kell a megrendelés számát, a késedelmi kötbérre vonatkozó igényének írásbeli kifejezését és egyoldalú kötelezettségvállalását, hogy a kötbér kifizetésének fejében lemond mindenféle további panaszról és mindenféle kártérítésrő, illetve egyértelműkötelezettséget vállal arra, hogy

a megrendelés kapcsán kizárólag legmagasabb szintű visszajelzéseket publikál az eladóról - minden 3. fél számára elérhető felületen, kiemelten tekintve az árösszehasonlító oldakalat (pl. arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu stb.), közösségi oldalakon és felületeken (Pl. facebook, twitter stb.), és egyéb 3. fél által elérhető felületeken (weboldal, újság stb.), vagy bármilyen kommunikációs felületen (email, telefon stb.), illetve kötelezettséget vállal arra is, hogy a megrendeléssel kapcsolatos minden információt, különös tekintettel a késedelmes szállításra vonatkozó információkat bizalmasan kezelik, és az eladó megfelelő felhatalmazással ellátott képviselőjének világos és kifejezett előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül semmilyen harmadik személynek nem hozzák tudomására vagy vele nem közlik. Egyúttal a vevő kötelezettséget vállal arra hogy a 3. fél felé a késedelemről nem ad semmilyen információt 3. fél felé, és a szállítással kapcsolatos minden információt titokként kezel, és arról azzal kapcsolatosan 3. felé semmilyen információt nem ad - leszámítva az adatkérésre jogosult hivatali szerveket. A vevőnek a kötbér igényléséhez csatol nyilatkozatában egyértelmű kötelezettséget kell vállalnia, hogy amennyiben a fenti kötelezettségvállalásának nem tesz eleget, a kifizett kötbér ötszörös (5x) összegét visszafizeti az eladónak 8 napon belül. Az igénylést és az igényléshez csatolandó kötelezettsévállalást tartalmazó nyilatkozatot a vevő oldaláról hivatalos aláírásra jogosult személynek kell aláírni két tanu aláírása mellett és az igényléshez csatolni kell a hivatalos aláírásra jogosult személy aláírást igazoló aláírási címpéldányt eredetiben. Az írásbeli igénylést tértivevényes ajánlott levél formájában kell eljuttatni az eladó székhelyére.

Szállítói kötbér igénylésének határideje:

A vevő az eladó által küldöt hivatalos rendelés visszaigazolásában megadott szállítási határidőt követő 8 napon belül igényelhetheti a szállító kötbér kifizetését írásban az igényléshez szükséges szükséges iratok csatolásával . Az eladó által vállalt szállítási határidőt követő 8 napon túl kötbérre vonatkozó igénylés már nem nyújtható be. Ezen dátumot követő időpont után benyújtott igénylések már nem képeznek jogosultságot kötbér kifizetésekre. A késedelmesen benyújtott kötbér igényléseket az eladó indoklás nélkül elutasíthatja és tartalmi mérlegelés nélkül automatikusan elutasítja.

 

SZÁMLÁZÁS:

 

Cégünk számlaadási kötelezettségének elektronikus számlázással tesz eleget!

 

Kizárólag akkor rendeljen nálunk, ha elfogadja, hogy a számlát elektronikus számlázás formájában kapja.

 

A vásárlási feltételek elfogadásával Ön elfogadja hogy a számlát elektronikus számlázás formájában kapja és annak befogadásának és tárolásának feltételeiről saját maga önállóan gondoskodik.

 

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

 

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

 

Megrendelések lemondása

A megrendelések NEM lemondhatóak. Ezen vásárlási és szerződési feltételekkel elfogadásával a vásárló elfogadja, hogy a megrendelések NEM lemondhatóak. Amennyiben a megrendelés a vásárló  által meghiúsul (elállás vagy visszamondják/lemondják megrendelésüket), úgy a végösszegből 30% sztornózási díjat számolunk fel! a végösszegből 30% sztornózási díjat számolunk fel amelyet az ügyfélnek 8 napon belül kell megfizetnie! Ezen vásárlási és szerződési feltételekkel elfogadásával a vásárlásó elfogadja, hogy a vásárló  által meghiúsul úgy a vásárló szornózási díj megfizetésére kötelezett 8 napon belül.

 

Visszaigazolás

 

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. A személyre szóló (tehát nem az automata üzenetről van szó) visszaigazolás nélkül a szerződés nem jön létre.

 

 

 

A termékek egy része AKTÍV megjelöléssel van ellátva. Ami azt jelenti, hogy a legutolsó beszállítói szinkron szerint a termék elérhető -de ez NEM jelent garanciát arra vonatkozóan, hogy a termék valóban elérhető. Ezt NEM tudjuk garantálni.

Ez a rendszer csupán tájékoztató jellegú a MÚLTRA vonatkozóan, mivel a szállító szinkronok NEM tökéletesek, és nem is minden esetban napi frissítésüek. A webáruház használata NEM helyettesítheti a személyes kommunikációt. FElHÍVJUK tisztelt látogatóink figyelmét, hogy

MINDEN EGYES ESETBEN - VÁSÁRLÁS ELŐTT! egyeztessenk az ügyfélszolgálatunkkkal! AZ ügyfélszolgálat minden egyes sort azonnal leellenőríz Önnek és küldenek Önnek egy aktuális ajánlatot az aktuális szállítási lehetőségekről, kondiciókról, árakról. Fentartjuk a jogot, hogy a visszaigazolás helyet a megrendelést eluatasítsuk amennyiben azt nem előzte meg személyes egyeztetés. Minden kiküldött ajánlatunk azon a napon történő teljesíés esetén érvényes - kivéve azokat az eseteket, ahol ennél hosszabb ajánlati kötöttséget vállalunk írásban!

 

Ezek a termék információs szinkronok terméktől függően napi, vagy heti, kétheti sűrűségüek, ezért nem jelentik hogy a termék még valóban elérhető. Egyedi írásos visszaigazolásunk nélkül ezen termékek elérhetőségét és árfrissességét nem garantáljuk.

 

Azon termékek, amelyek alatt azt a figyelmeztetést látja, hogy kérjen friss ajánlatot, ott a termék legutolsó ismert ára szerepel, amely messze eltérhet az aktuális ártól és csupán a legutolsó árról való tájékoztatásra szolgál és semmilyen módon nem garantáljuk hogy azon az áron a termék elérhető, vagy egyáltalán elérhető! Ezen esetben is várjon egyedi, személyre szóló visszaigazolásunkra, ajánlatunkra.

 

 

Egyedi személyreszóló visszaigazolusnkban felajánljuk a valós és aktuális kondiciókat, amelyet lehetősége van elfogadni vagy elutasítani. Az elfogadást az ajánlatban szereplő ár kifizetésével kell megtennie. Az ajánlati ár kifizetését egyértelműen a szerződés teljeskörű elfogadásának és az összes a vásárlási szabályzatban foglalt feltétel elfogadásának tekintjük.

 

A Szolgáltató adatai.

 

Cégjegyzékszám: 13-09-185240

A cég statisztikai számjele: 13922838-2630-113-01

2112 Veresegyház, Levendula utca 45

Adószám: 13922838-2-13.

Közösségi adószám: HU13922838.

 

Elérhetőségek: email: info@lasernetworks.hu, telefon: 0036-1-4454-129

 

 

Ügyfélkör:

 

Cégünk Magánszemélyeket NEM szolgál ki. Kizárólag cégeket, közületeket, egyéni vállalkozókat áll módunkbank kiszolgálni. Amennyiben a regisztráció személynévvel történik, akkor cégünk azt automatikusan úgy értelmezi, hogy a regisztrált személy egyéni vállalkozó aki adószámmal rendelkezik vagy annak megszerzése folyamatban van és aki saját üzleti tevékenységi körében kíván vásárolni -az az nem fogyasztó. Amennyiben egy ellenőrzés során kiderül hogy a személynévvel regisztrált ügyfél nem egyéni vállalkozó, 50.000Ft külön kezelési díjat és a forgalmazott termékek 30% értékéig kiskereskedelmi árkiegészíttést köteles fizetni.

 

Fizetési feltételek

 

Áruházunkban az alábbi fizetési módok közül választhat:

 

Bankkártyás fizetési mód , banki előre utalás

 

Áruházunkban történő vásárláskor banki átutalásra is van lehetősége, alapértelmezésben forint devizanemben.

 

Szerződött partnereinknek 8 napos halasztott fizetési módra is van lehetősége

 

 

 

 

A békéltető testületi eljárás

Ne bosszankodjon tovább, ha a megvásárolt termék vagy igénybe vett szolgáltatás minőségével nem elégedett és jogosnak vélt panaszát az üzletben vagy a szolgáltatónál elutasították! Vegye igénybe a békéltető testületek díjmentes eljárását!

 

A békéltető testületek, mint alternatív vitarendezési fórumok Magyarországon 1999-ben jöttek létre. A fővárosi és megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek eljárásai a bírósághoz való fordulást számos esetben eredményesen válthatják ki. A békéltető testület célja ugyanis az, hogy a fogyasztó és a vállalkozás között fennálló jogvitát a felek egyezség megkötésével rendezzék. A fogyasztók számára a békéltető testület eljárásának választását jellemzően annak egyszerűsége, gyorsasága, költségkímélő jellege indokolja, amelynek alapján különösen a kisértékű árucikkek esetében gyakori, hogy a fogyasztók a bírói út helyett békéltető testülethez fordulnak.

 

A 2015. szeptember 15-én hatályba lépő új szabályok alapján a vállalkozás köteles a békéltető testület ülésén a személyes megjelenést biztosítani olyan képviselője révén, aki a vállalkozás részéről jogosult egyezség létrehozatalára. Abban az esetben, amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

Az új szabályok az együttműködési kötelezettség megsértése kapcsán szigorúbb szankciókat vezetnek be, így az a vállalkozás, amely az eljárás során nem teljesíti a válaszirat megküldési kötelezettségét, illetve amely nem biztosítja a békéltető testület eljárása során a személyes megjelenést, kötelező bírságkiszabásra számíthat, amelynek minimumösszege 15 ezer forint, felső határa pedig kis- és középvállalkozás esetében 500 ezer forint, egyéb vállalkozásnál pedig akár az éves nettó árbevétel 5%-át is elérheti.

 

A vállalkozásokra nézve fontos változások lépnek hatályba 2015. szeptember 11-től a fogyasztói jogvita esetére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségek kapcsán is.

 

Mindezek mellett a fogyasztóvédelmi törvényben rögzítésre kerül a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület kizárólagos illetékessége a határon átnyúló adásvételi és szolgáltatási szerződéssel összefüggő online fogyasztói jogviták elbírálása kapcsán, amelynek jelentőségét különösen a 2016-ban működésbe lépő online vitarendezési platform adja.

 

Békéltető testületek elérhetőségei

 

 

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500

Fax száma: (76) 501-538

Név: Mátyus Mariann

E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;

 

**********************************************

 

Baranya Megyei Békéltető Testület

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

Név: Dr. Bodnár József

E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;

 

**********************************************

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

Név: Dr. Bagdi László

E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;

 

 

**********************************************

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

Név: Dr. Tulipán Péter

E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;

 

***********************************************

 

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

 

 

***********************************************

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;

 

 

************************************************

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

Név: Kirst László

E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;

 

 

************************************************

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

Név: Horváth László

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;

 

 

 

*********************************

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-749

Fax száma: (52) 500-720

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: info@hbkik.hu;

 

************************************************

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

Név: Pintérné Dobó Tünde

E-mail cím: tunde@hkik.hu;

 

 

************************************************

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit

E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;

 

 

************************************************

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

Név: Dr. Rozsnyói György

E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;

 

*************************************************

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a

Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862

Név: Dr. Pongó Erik

E-mail cím: nkik@nkik.hu;

 

*************************************************

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.

Telefonszáma: (1)-269-0703

Fax száma: (1)-269-0703

Név: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

 

*************************************************

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046

Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;

 

*************************************************

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 311-750

Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;

 

 

*************************************************

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

Név: Mátyás Tibor

E-mail cím: kamara@tmkik.hu;

 

 

*************************************************

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

Név: Dr. Kövesdi Zoltán

E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

 

*************************************************

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)

Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)

Név: dr. Vasvári Csaba elnök ( munkanapokon hívható 08:00-13:00 óráig: 06/30/608-0270-es mobilon)

Fogadóóra: kedden 08:00 – 13:00, ekkor közvetlenül hívható telefonszám: 88/814-121

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

web: www.bekeltetesveszprem.hu

 

 

*************************************************

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

Név: dr. Koczka Csaba

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Mi minősül határon átnyúló fogyasztói panasznak?

 

A külföldi vásárlással, szolgáltatás igénybevételével kapcsolatosan felmerülő fogyasztói panaszokat nevezzük határon átnyúló fogyasztói panaszoknak.

 

 

 

Hová lehet fordulni, ha határon átnyúló fogyasztói panaszunk van?

 

A határon átnyúló panaszok rendezésére hozták létre az Európai Fogyasztói Központok Hálózatát. A hálózatnak minden tagállamban – valamint Norvégiában és Izlandon is – van egy központja, ahova határon átnyúló panasz esetén fordulhatnak a tagállam fogyasztói.

 

 

 

Magyarországon hol található a központ?

 

 

Európai Fogyasztói Központ Magyarország

Levelezési cím és ügyfélszolgálati iroda: 1088 Budapest, József körút 6.

Telefonszám: +36-1-459-4832

Fax: +36-1-210-2538

e-mail: info@magyarefk.hu

web: www.magyarefk.hu

 

 

 

Miért van erre szükség?

 

Határon átnyúló fogyasztói panaszok esetén a vásárlás, illetve a szolgáltatás helyszíne szerinti jogszabályok az irányadók, és az igényünket is a másik tagállambeli fórum előtt tudjuk csak érvényesíteni.

 

 

 

Hogyan történik az ügyintézés?

 

Külföldi vásárlással, szolgáltatással kapcsolatos panaszbejelentést a fogyasztó a saját tagállama szerinti fogyasztói központban tehet, ahol a panasz – az angol nyelvre történő fordítást követően – megküldésre kerül a vállalkozás székhelye szerinti tagállam fogyasztói központjába. A gazdálkodó szervezet székhelye szerinti tagállam irodája közvetlen megkereséssel fordulhat a gazdálkodó szervezethez. Ha a megkeresés eredményes, általában nincs szükség további lépésekre, és a fogyasztói panasz rendezése eredményesen zárul. Amennyiben nem vezet eredményre, tájékoztatást nyújt az igényérvényesítési lehetőségekről, különös tekintettel az alternatív vitarendezési eljárásokról, valamint azok feltételeiről, mely a hazai fogyasztói központon keresztül jut el a panaszoshoz.

 

A fogyasztói központok eljárása írásbeliségen alapul. A fogyasztók személyesen vagy írásban (ez lehet elektronikus és hagyományos levél is) fordulhatnak a központhoz, de konkrét megkeresés esetén, elsősorban a fordítási feladatok miatt, elengedhetetlen az írásos forma.

 

 

Kell-e fizetni a javításért, a meghibásodott termékre már nincs jótállás, szavatosság?

 

Ha egy termékre már letelt a jótállási, szavatossági határidő, akkor a termék meghibásodása esetén fizetni kell a javításért. Ha azonban a javításnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja, a szolgáltatást nyújtó vállalkozót jótállási kötelezettség terheli.

 

 

 

Milyen hosszú a jótállási idő?

 

Javító-karbantartó szolgáltatások esetében a jótállás időtartama hat hónap.

 

A jótállási határidő a szolgáltatás elvégzése után a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére való átadásával, vagy - ha az üzembe helyezést a vállalkozó végzi - az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 

 

 

Pontosan mely javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkoznak ezen szabályok?

 

 

1. Lakás-karbantartási és -javítási szolgáltatások.

2. Háztartási gépek és készülékek javítása.

3. Barkács- és kerti szerszámok javítása.

4. Személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása.

5. Audiovizuális, fotó-optikai és információfeldolgozási berendezések javítása.

6. Gyógyászati segédeszközök javítása.

7. Telefon- és telefax-berendezések javítása.

8. Hangszerek javítása.

9. Órák javítása.

 

 

 

Kell-e a vállalkozónak jótállási jegyet adnia?

 

Igen, a vállalkozó köteles a fogyasztónak a szolgáltatás díjának átvételekor, legkésőbb a dolognak a fogyasztó (vagy megbízottja) részére történő átadáskor-külön kérés nélkül- jótállási jegyet adni.

 

 

 

Mi van akkor, ha a fogyasztó nem kapott jótállási jegyet?

 

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

 

 

 

Mit kell tartalmaznia a jótállási jegynek?

 

 

A jótállási jegynek tartalmaznia kell:

a) a vállalkozó nevét és címét;

b) az elvégzett munkát, a felhasznált alkatrészeket, anyagokat;

c) a szolgáltatás díját;

d) a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének feltételeit és határidejét;

e) a dolog fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, továbbá személygépkocsi és motorkerékpár esetében a kilométeróra állását.

A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.

 

 

 

Köteles a vállalkozó jegyzőkönyvet felvetetni a bejelentett kifogásról?

 

Igen, a vállalkozó köteles jegyzőkönyvben rögzíteni a jótállási igényével kapcsolatos bejelentését.

 

 

 

Mit kell tartalmaznia a jegyzőkönyvnek?

 

 

A jegyzőkönyvben rögzíteni kell:

a) a fogyasztó nevét, címét,

b) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,

c) az elvégzett javító-karbantartó szolgáltatás megnevezését, díját,

d) a dolog átadása vagy az üzembe helyezés időpontját,

e) a hiba bejelentésének időpontját,

f) a hiba leírását,

g) a kifogás rendezésének módját.

 

 

 

Mikor köteles a vállalkozó elismervényt adni?

 

Amikor a dolgot kijavításra átveszi.

 

 

 

Minek kell szerepelni az elismervényen?

 

 

Az elismervényen fel kell tüntetni:

- a fogyasztó nevét, címét

- a dolog azonosításához szükséges adatokat

- a dolog átvételének idejét

- azon időpontot, amikor a fogyasztó átveheti a kijavított dolgot

 

 

Mikor nem lehet szavatossági (jótállási) igényt érvényesíteni?

 

 

A fogyasztó nem érvényesíthet szavatossági (illetve jótállási) igényt, ha

• a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, illetve

• a hiba az általa adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy a kötelezett az anyag alkalmatlanságára figyelmeztette.

 

A jogszabály előírja, hogy minőséghibás vagy csökkent értékű áruk értékesítése esetén a vásárlót tájékoztatni kell a minőségi hibáról, amely miatt leértékelték. Emiatt utólag nem élhet reklamációval a fogyasztó, de más miatt igen. Tehát, ha a színhiba miatt leértékelt lábbeli sarka leválik, akkor hibás teljesítésről van szó.

 

A felelősség csak abban az esetben kizárt, ha a jogosult a szerződés megkötésekor a hibajelenség okával is tisztában volt. Ha valaki úgy veszi meg a terméket, hogy ismeri ugyan a hibát, de az már nem ismeri fel, hogy az milyen jelentőséggel bír, akkor az eladó felelőssége fennáll.

 

 

 

Kivel szemben lehet szavatossági/jótállási igényt érvényesíteni?

 

 

A minőségi kifogás intézéséért a forgalmazó – tehát az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza – a felelős.

Amennyiben a fogyasztó javítást szeretne, akkor fordulhat közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálathoz is, minden más esetben viszont a forgalmazóhoz kell fordulni. Természetesen javítás esetén is választhatja azt a fogyasztó, hogy a vásárlás helyszínére viszi vissza a terméket, ekkor a kereskedőnek kell továbbítania a terméket a szervizbe.

 

 

 

Mennyi időn belül lehet szavatossági/jótállási igényt érvényesíteni?

 

 

Jótállás: Az új tartós fogyasztási cikkekre a jogszabály egy éves jótállási határidőt ír elő, amely az átadás, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal (így például egy évnél hosszabb jótállási idő) a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra. Tehát ebben a forgalmazónak nem elegendő a jogszabály által előírt minimumot biztosítani.

 

Szavatosság fogyasztói szerződésnél: Főszabályként két év az elévülési határidő, ha a fogyasztói szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb határidőben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő azonban ebben az esetben sem köthető ki.

Ha a fogyasztó menthető okból nem tudja érvényesíteni az igényét, így például, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva az elévülési időn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év, amely azonban már jogvesztő.

 

Kötelező alkalmassági idő: A lakóépületeket, a pihenés célját szolgáló épületek, személygépkocsi tárolók, igazgatási és irodaépületek, szociális, egészségvédelmi, művelődési és oktatási épületek, valamint ellátó és szolgáltató épületeket alkotó helyszínen készített vagy előregyártott szerkezetek és berendezések (épületszerkezet) és az azok létrehozásánál felhasznált egyes termékek és anyagok esetén a jogszabály ún. kötelező alkalmassági időt határoz meg (öt, illetve tíz év), mint három évet meghaladó szavatossági igényérvényesítési jogvesztő határidőt. Ilyen esetekben a szavatossági igény érvényesítésére ez a határidő az irányadó.

 

Nem számít bele a határidőkbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A határidő a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

 

 

 

Mennyi időn belül kell bejelenteni a reklamációt?

 

A fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kereskedővel közölni. A jogszabály fogyasztói szerződések esetében megállapít egy kéthónapos határidőt, amelyen belül a kifogásközlés kellő időben megtettnek minősül.

 

Amennyiben később jelenti be valaki a hibát, az még önmagában nem jár jogvesztéssel, de a késedelmes közléssel okozott károkat meg kell téríteni.

 

A kifogás - eltérő rendelkezés hiányában - bármely alakban közölhető, tartalmi megkötés sincs, elegendő azoknak a tényeknek a felsorolása, amelyekből alaposan következtetni lehet a hibás működésre vagy az alkalmatlanságra.

 

 

 

Kell-e jegyzőkönyvet felvenni a reklamáció bejelentésekor?

 

 

Igen, ha a vásárlást követően a fogyasztó minőségi kifogást jelent be, akkor a forgalmazó erről köteles jegyzőkönyvet felvenni, amelyben rögzíti:

• a fogyasztó nevét, címét,

• a fogyasztási cikk megnevezését, vételárát,

• a vásárlás időpontját,

• a hiba bejelentésének időpontját,

• a hiba leírását,

• a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,

• a kifogás rendezésének módját.

 

A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.

 

Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. Tehát például, ha a fogyasztó a termék első meghibásodásakor cserét szeretne, de a forgalmazó javítani kívánja a terméket, akkor ezt indokolhatja azzal, hogy megfelelő határidőn belül teljesen kijavítható a hiba, illetve a javításhoz képest a csere aránytalan többletköltséggel járna számára.

 

 

 

Mit tegyünk, ha a kereskedő nem hajlandó jegyzőkönyvet felvenni?

 

Ilyen esetben célszerű beírni a vásárlók könyvébe, amelyet az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni. A vásárlók könyvébe jegyezhetik be a vásárlók az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos.

 

 

 

Mi a teendő, ha a kereskedő nem ismeri el a reklamáció jogosságát?

 

 

A jótállási kedvezőbb a fogyasztó számára, mert a jótállási idő alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek. Szavatosságnál – fogyasztói szerződés esetén – a vásárlást követő hat hónapon belül hasonló a helyzet, mivel a jogszabály kimondja, hogy az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez azt jelenti, hogy a bizonyítási kötelezettség a teljesítést követő első hat hónapban a kereskedőt, utána pedig a fogyasztót terheli.

Egy hűtőszekrény esetében tehát, ha egy éven belül hibásodik meg a készülék, és a forgalmazó nem ismeri el a jótállási igényt, akkor a kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség. Amennyiben viszont egy év után hibásodik meg a készülék, akkor már a fogyasztón van a sor, tekintettel arra, hogy szavatosságnál csak a vásárlást követő első hat hónapra szól a jogszabályi vélelem, amely viszont már eltelt.

 

A bizonyítási kötelezettségnek a felek általában úgy szoktak eleget tenni, hogy bevizsgáltatják a terméket. Jelenleg több független, akkreditált minőségvizsgáló szervezet van, amelyek szakvéleményt állítanak ki. A szakvélemény azonban nem kötelező, tehát előfordulhat, hogy a fogyasztó saját költségén – mivel a szakvélemény költsége a vizsgálatot kérőt terheli – bevizsgáltatja a terméket, és a szakvélemény szerint jogos az igénye, a kereskedő mégsem ismeri el azt. A békéltető testületi, illetve bíróság előtti eljárásban viszont felhasználható a dokumentum.

Ha a szakvélemény szerint megalapozott a fogyasztó igénye, akkor kérheti a forgalmazótól a szakvélemény költségének megtérítését is.

 

 

 

Milyen igényeket lehet érvényesíteni hibás teljesítés esetén?

 

 

Hibás teljesítés esetén a fogyasztó

a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.

b) Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének (megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül) nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy olyan állapotot kell létrehozni, mintha a szerződés létre sem jött volna, vagyis a fogyasztó visszaadja a terméket, és visszakapja a teljes vételárat.

 

 

 

Vonatkoznak-e speciális rendelkezések a három munkanapon belül bejelentett reklamációra?

 

A jótállás alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikke - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni. Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, akkor itt is irányadó az, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

 

 

Módosíthatja-e a fogyasztó a választott szavatossági igényt?

 

A fogyasztó a választott szavatossági jogáról másikra térhet át, de az egyik teljesítését követően már nem kérhet mást. Tehát ha kijavították a hibás készüléket, akkor a fogyasztó már nem kérheti, hogy mégis cseréljék ki.

 

Ha a fogyasztó másik szavatossági jogra tér át, köteles az áttéréssel okozott kárt megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Abban az esetben tehát, ha például kijavítást kér, de azt a kereskedő nem tudja teljesíteni (például mert az ahhoz szükséges alkatrész hiányzik), más szavatossági jogra térhet át, és az ezzel felmerült károkat (például a szervizbe való továbbítás költsége) a vállalkozás maga viseli. Az áttérést indokolja például, ha a kívánt szavatossági kötelezettség teljesítésére nincs lehetőség, mert a termék nem javítható, vagy a termék gyártását időközben beszüntették stb.

 

 

 

Hányszor lehet javítani egy terméket?

 

A jogszabályok nem határozzák meg, hogy hányszor kell elfogadni a fogyasztónak, hogy javítják a terméket, mielőtt kicserélnék, vagy azt, hogy hány csere után lehet kérni a vételár visszatérítését. A bírói gyakorlat szerint a kicserélés iránti igényt általában nem alapozza meg az első sikertelen javítás, az elállás jogával pedig csak végső esetben lehet élni. Nem hivatkozhat érdekmúlásra a fogyasztó, ha a hiba kijavítható, és a kötelezett vállalja is a kijavítást megfelelő határidőre. A jelentős költséget igénylő és rövid idő alatt ki nem javítható hiba viszont általában megalapozza a jogosult elállási jogát.

 

 

 

Szabályosan jár-e el a kereskedő, ha azt kéri, hogy a fogyasztó térítse meg a különbözetet, ha a kicserélt dolog vételára időközben magasabb lett?

 

Nem. Nem lehet arra hivatkozni, hogy a kicserélt dolog vételára időközben magasabb lett, ezért a fogyasztó térítse meg számára a különbözetet, illetve nem kérheti értékkülönbség megtérítését egy új alkatrész vagy tartozék beépítése miatt sem.

 

 

 

Mennyi időn belül kell elvégezni a javítást, illetve a cserét?

 

A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

 

Jó tudni, hogy nem lehet utólag érdekmúlásra hivatkozni, ha a javítás határidőn belül nem készült el, de határidőn túli javítást érdekmúlásra történt hivatkozás nélkül átveszi valaki, és ezt követően a dolgot hosszabb időn át használja.

 

 

 

Mi van akkor, ha nem javítják meg határidőben a terméket?

 

Ha a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalják el, vagy nem végzik el, a fogyasztó a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. Ez azonban csak lehetőség a fogyasztó számára, ezért a kereskedő javítási, javíttatási költség megtérítésére irányuló ajánlatát nem kell elfogadnia.

 

A bírói gyakorlat szerint a javítási költség akkor is kérhető, amikor a javítás még ténylegesen nem készült el. Ilyenkor a bíróság a kötelezettet a javítás várható költségeiben marasztalja.

 

 

 

Mit kell feltüntetni javítás esetén a jótállási jegyen?

 

 

A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

• a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,

• a hiba okát és a javítás módját,

• a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, gépjármű esetében továbbá a kilométeróra állását,

• a jótállás - a kijavítás időtartamával meghosszabbított - új határidejét.

 

 

 

Mikor kell egy terméket a helyszínen megjavítani, és mikor kell a fogyasztónak bevinnie a forgalmazóhoz/szervizhez?

 

 

A jótállás alá tartozó fogyasztás cikkek közül a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékeket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.

 

 

 

Kell-e cserekészüléket biztosítani a javítás idejére?

 

 

A jelenleg hatályos jogszabályok alapján a kereskedő/szerviz nem köteles cserekészüléket biztosítani a javítás idejére, csak ha önként vállalta.

 

 

 

Mekkora az árleszállítás mértéke?

 

Az árleszállítás mértékét a jogszabályok nem határozzák meg, az a felek megállapodásán, illetve a bíróság, békéltető testület döntésén múlik, de mindenféleképpen a szerződés szerinti vételár a kiindulni.

 

A szolgáltatás hibájának pénzbeli megtérítése – tehát az ellenérték arányos leszállítása – érvényesíthető szavatossági igényként (árleszállítás) és pénzbeli kártérítésként (értékcsökkenés). Ha a fogyasztó árleszállítási jogával él, akkor értékcsökkenés miatt már nem követelhet kártérítést.

 

Önmagában a termék javított volta nem ad alapot értékcsökkentés megállapítására, és díjleszállítás érvényesítésére. Viszont kártérítésként lehet értékcsökkentést kérni, ha a kijavítás nem volt teljes értékű, és így a javított dolog értékcsökkentté vált.

 

 

 

Szabályosan jár-e el a kereskedő, ha le akarja vásároltatni a termék vételárát.

 

 

A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy a fogyasztó vásárolja le a vételárat az üzletben.

 

 

 

Kártérítési igény

 

 

Hibás teljesítés esetén a fogyasztó nemcsak szavatossági, illetve jótállási igényt érvényesíthet, de kérheti a hibás teljesítéssel okozott kára megtérítését is. A szolgáltatott dolog hibái következtében személyi (emberi élet, egészség, testi épség sérül), és dologi károk (károsodnak más vagyontárgyak) keletkezhetnek, illetve gazdasági kiesés (elmaradt haszon) és vagyoni érdeksérelem is jelentkezhet a hibás teljesítés további következményeinek elhárítása, az érdeksérelem enyhítése érdekében felmerült kiadások (költségek) révén. A kártérítés elsősorban a vagyoni érdeksérelem (tehát a hibával összefüggésben, de azon kívül keletkező hátrány a jogosult vagyonában) orvoslására alkalmas.

 

 

Mi minősül távollévők között kötött szerződésnek?

 

 

Az a szerződés, amelyet fogyasztó és vállalkozás köt egymással termék, illetve szolgáltatás értékesítésére irányuló, a vállalkozás által működtetett távértékesítési rendszer keretében olyan módon, hogy a szerződés megkötése érdekében a vállalkozás kizárólag távközlő eszközt alkalmaz.

 

Vannak azonban bizonyos kivételek. Így a vonatkozó jogszabály hatálya nem terjed ki:

• a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló törvény által szabályozott pénzügyi ágazati szolgáltatásokra irányuló szerződésekre;

• automatából történő értékesítésre;

• nyilvános telefonállomás igénybevétele útján az elektronikus hírközlési szolgáltatóval kötött szerződésre;

• az építési szerződésre;

• ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;

• az árverésen kötött szerződésre.

 

Továbbá az élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló termékek rendszeres házhozszállítására vonatkozó szerződésekre, és az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján a vállalkozás e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja, korlátozottan vonatkozik a jogszabály.

 

 

 

Telefonon/interneten/csomagküldő szolgálaton keresztül rendelt termék távollévők kötött szerződésnek minősül-e?

 

Igen, mivel a törvény szerint távközlő eszköznek minősül bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

 

 

 

Mennyi időn belül lehet indokolás és kártérítési kötelezettség nélkül elállni az ilyen szerződésektől?

 

 

A fogyasztó elállási jogát

a) termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapott írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig,

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától, ha eddig az időpontig nem kapott írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a szerződéskötés napjától számított három hónap elteltéig

gyakorolhatja.

Ha az írásbeli megerősítés kézhezvételére a termék kézhezvételének napjától, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapon belül kerül sor, ettől az időponttól számított nyolc munkanap elteltéig a fogyasztó akkor is elállhat, ha a termék kézhezvételétől, illetve a szerződéskötés napjától számított három hónapból kevesebb mint nyolc munkanap van hátra.

 

 

 

Mi az az írásbeli megerősítés?

 

 

A vállalkozás köteles az alábbi pontokban foglaltakról való tájékoztatást írásban - papíron vagy más, a fogyasztó számára hozzáférhető tartós adathordozón - a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Ha e kötelezettségének a szerződéskötést megelőzően nem tett eleget, ezt az írásbeli megerősítést a szerződés teljesítése során kellő időben, de - kivéve, ha a teljesítés harmadik személy részére történik - legkésőbb a teljesítés időpontjában köteles a fogyasztó részére rendelkezésre bocsátani.

• a vállalkozás cégnevéről (nevéről) és címéről (székhelyéről, illetve lakóhelyéről) azonosításra alkalmas módon;

• a szerződés tárgyának lényeges jellemzőiről;

• a terméknek, illetve szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is magában foglaló áráról, illetve díjáról, valamint az összes járulékos költségről, így különösen a fuvardíjról, szállítási vagy postaköltségről;

• a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;

• az elállás jogáról;

• az elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit,

• a vállalkozás azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó panaszait érvényesítheti;

• az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat);

• a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.

 

 

 

Elállás esetén mennyi időn belül köteles a vállalkozás visszafizetni a vételárat?

 

A vállalkozás köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni.

 

 

 

Mi van akkor, ha fogyasztási kölcsönből kívánta a fogyasztó fedezni a vételárat, de elállt a szerződéstől?

 

Ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a vállalkozás által nyújtott kölcsön fedezi, a fogyasztó elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.

 

A fogyasztó a vállalkozásnak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető.

 

A fentiek irányadóak akkor is, ha a termék árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a vállalkozás előzetes megállapodásán alapul. A vállalkozás köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.

 

 

 

A szerződéstől való elállás esetében ki viseli a termék visszajuttatásával összefüggő költségeket?

 

 

A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

 

Ha a vállalkozás a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, és ezért a fogyasztó eláll a szerződéstől, ebben az esetben a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a vállalkozást terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a vállalkozás egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.

 

 

 

Létezhet olyan eset, hogy bár távollévők között kötött szerződésről van szó, mégsem lehet elállni a szerződéstől?

 

 

Igen,

• szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha az elállási határidő lejárta előtt a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;

• olyan termék értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;

• olyan termék értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;

• hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;

• hírlap, folyóirat és időszaki lap értékesítésére vonatkozó szerződés esetében;

• szerencsejáték-szerződés esetében.

 

 

 

Kell-e fizetni az olyan termékért, amelyet a fogyasztó nem rendelt meg?

 

 

A vállalkozás nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.

A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a vállalkozás ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását.

 

 

Vásárlási és szerződés feltételek utolsó módosításának ideje: 2017. október 5.

 

Tájékoztatás a Lasernetworks KFt által a webáruház üzemeltetéséhez igénybevett tárhely és webáruház szoftver szolgáltatókról:

 

webáruház szolgáltató: shopRenter.hu Kft. (4028 Debrecen, Kassai út 129.; Cg. 09-09-020636) által üzemeltetett online szolgáltatásként bérelhető Webáruház Rendszer

Tárhely szolgáltató:  Tárhelypark Kft.
Ügyfélszolgálat:    Munkanapokon 9:00 – 17:00
Ebédidő: 12:00 – 12:30
Irodánk címe:    1115 Budapest, Keveháza u. 3.
Telefon:    +36 1 700 4140
Adószám:    23289903-2-13
Cégjegyzékszám:    13-09-145888
Bankszámlaszám:    12011179-01395626-00100003 – Raiffeisen Bank Zrt.
IBAN kód:    HU38 1201 1179 0139 5626 0010 0003
GIRO kód:    12011179-01395626-00100003